esmaspäev, juuni 17, 2013

Istutades oled sa õnnelik

Kaksikute sünd on meie elustiili omad korrektiivid teinud. Kui ikka aega ei ole ega paista kuskilt juurde tulevat, siis tuleb teda kuskilt kokku hoida, isegi kui esmapilgul tundub, et polegi kusagilt hoida. Aga kui midagi pole, siis midagi ikka on ja nii olen viimasel paaril aastal päris palju aega säästnud füüsilise ümberpaiknemise arvelt ehk siis käin küll, aga virtuaalselt. Shoppamas käin Inglismaal - tunnike kulub, aga see-eest on 7-liikmeline pere selleks korraks jälle riidesse pandud. Eelmisel nädalal käisin Elise Aias hostasid valimas - internetis muidugi. Jaanuarist käin poole kohaga tööl - ikka internetis. Ja pole kellegi asi, mis mul tööl seljas on, kas pliidil podiseb samal ajal supp või võtan vahepeal pesu masinast kuivama. Siiski, kogu selle virtuaalse elu peale kasvab ühel hetkel kihk MINNA ISE ja siis tuleb minna! Tuulutama või nii.

Ja kus oleks veel parem tuulutada, kui mitte istikuärides, pealegi, kui Juhanis on müüki tulnud hostamaailma gigandid Empress Wu, Jurassic Park ja T.Rex. Neljapäeva hilisõhtul Juhani kodulehele järgmise päeva ostuplaane setitama minnes selgus, et neil on kindel plaan mulle mu ihaldusobjekt reedel  lahkelt poole hinnaga ära anda. Lahe!
"Mmhm, aga siis ostad sa ju lihtsalt ühe asemel kaks!" ei jaganud Kadakapapa mu entusiasmi.
Lausvale! Gigante ostsin tõesti kaks - Jurassic Park ja Empress Wu osutusid valituks, aga lisaks jäid näppu First Frost ja Red October. Taimed olid ilusad ja vähemalt aastakese suuremad, kui Elise Aia hostad. Aga siinkohal on aus märkida, et Elise Aia igal aastal täienev hostasortiment on jälle palju köitvam.

Minu kartus, et Juhani puukooli Lagerdi istikuäris on Ostupäeval külastajaid murdu ja topeltkäruga liikumine seetõttu keeruline, osutus asjatuks - ilmselt tänu kodulehe pooleldi peidetud reklaamile oli rahvast kaunis hõredalt. Kuna Köögikata oli nii lahke ja lükkas ostukäru ning Juhan varustas iga tiiru järel kaksikuid küpsistega, siis kleepis sealt külge veel üht-teist - keerdlehine tarn "Red Rooster", harilik kikkapuu "Red Cascade" ja naistesõnajalg "Red Beauty". Ei, ausõna mul polnud planeeritud mingit punast päeva. Pärast Juhanit tegime tiiru ka Hansaplandi püsikute vahel, aga seal me tuulutasime üksnes kohvikut. Sellest polnud iseenesest midagi, sest ülejäänud rahvast peibutasid suured lauatäied üht ja sama sorti õisi küll. Õhtul ootas kodus veel kastitäis hostasid Elisest - pikast sõidust veidi lömmis lehtedega, aga muidu täitsa okidoki.

Ja nüüd nädalavahetusest saati ma istutan - rahulikult ja mõnuga. Peab tõdema, et Juhanil on päris hästi õnnestunud reklaamlause - istutades olen ma õnnelik! Tavaliselt tulevad siis head ja veel paremad mõtted ka - näiteks, et kollaselehiste hostade alla võiks tumeda lehega metspipra panna ja nende siniste serva, mis rohkem päikese käes jälle kollase roomava metsvitsa. Ja et hostaala võiks veel laiendada...

Siinkohal soojad tervitused ka Futule Futumaale, kes mitu aastat poputas hostat Sum and Substance ja siis selle vanemlikest õigustest ruumipuudusel loobus. Tema st Sum and Substance on juba ilus paks poiss nagu postituse avapildilt näha ja samas on tal meie juures veel palju vaba ruumi paisuda nagu alloleval pildil paistab.

Loodetavasti kasvavad tänased tited sama jõudsalt ja saavad suurteks uhketeks kuhilateks nagu need vanemad sordid siin.




10 kommentaari:

Milda ütles ...

Vanad on võimsad ja noored muutuvad paari aastaga samasugusteks Sinusuguse rohenäpu hoolitsuse all

Kimalane ütles ...

Üldvaateid on nii hea vaadata, alati leiab idee. Aga kuhu idee panna, see on juba ise küsimus. Kõik on ilus.

Eve Piibeleht ütles ...

Oehh...pea ikka meeles, et hiiglased on hiiglased. Mu kolmandat kevadet käiv Empress Wu ulatub vööni ja on meetrise diameetriga. Ning täiskasvanuks saab ta alles kahe aasta pärast.
Juhani reklaamilause aga meeldib mulle ka.

Kadakas ütles ...

Jajah, ma ikka jätsin - nii 1,5m diameetriga lagendiku mõlemale mahaistutatud hiiglasele. Aga selle Empressiga on mul eraldi plaan - tema kasvu rõhutamiseks plaanin ta kallakule panna, kus teerada jookseb all peenraservas, noh et oleks kohe ninani! Aga see koht pole veel päris valmis.

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Futu ütles ...

Futulandist ka tervitused:)...nii hää näha pildil tuttava hosta õnnelikku nägu. :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ohhoo, plats muutub aina vahvamaks!
Suured hostad on ikka vägevad ja see värvigamma, mida kirjeldasid, tundub väga lahe!

Anonüümne ütles ...

imeline. Imeline kuidas sa kirjutad, imeline on vaadata pilte ja lasta vaimusilmal ringi kõndida su aias jah, virtuaalselt, aga siiski.

Hosta-armastus on minus üha enam pead tõstmas ja see postitus muidugi aitas sellele kaasa ka :D


Togram

Unknown ütles ...

Ka mina teen oma Hosta aeda. Kaevasin eesaiast suured hostad välja( muuseas polnudki väga raske, hostal ei ole sügav juur) ja tarisin künka taha.
Mul on seal juba 22 hostat.Ka Sum ja substant on paigas. Kunagi ka pildid.
Minu arust on hostad väga kihvtid ja eriti veel SUURED!

Köögikata ütles ...

Jaa, Sinu hostad on ikka võimsad! Ja hea idee on need metspiprad ja -vitsad sinna alla panna.